Monday 9 May 2016

La Pravalescu

La, Pravalescu,


Era intr-o sambata, in prima parte a zilei. Il lasasem pe junior la un atelier pentru copii si aveam vreo doua ore la dispozitie. E mult pentru o mamica obisnuita sa aiba totul programat in amanunt. Eram in zona Piata Romana cand mi-am adus aminte ca am vazut pe Facebook ca s-a deschis o pravalie noua, numita chiar "La Pravalescu". Mai nou, ortorexia sau obsesia
pentru alimentatia sanatoasa a dus la cresterea afacerilor mici sau medii cu produse bio de tot felul, iar la targurile cu produse traditionale e mereu aglomeratie mare. Deci, ce puteam sa gasesc nou sau deosebit "La Pravalescu"? Ajunsa pe str. Mendeleev, o straduta linistita, in zona Piata Romana - Piata Amzei, paralela cu bdul Magheru, am gasit destul de repede si pravalia. Cateva trepte si am intrat. O pravalie micuta si primitoare. Primul lucru pe care l-am remarcat au fost zambetele. Acest lucru nu as vrea sa se schimbe aici. Am tot vazut mici afaceri autohtone, care la inceput, pana au mai crescut si au avut succes, au fost pline de zambete, de politete si de bunavointa. Orice se putea. Doar ca au crescut si lucrurile s-au schimbat. Unele au devenit arogante, alte si-au pierdut din calitatea produselor sau serviciilor. Oricum, s-au schimbat.
Oamenii de La Pravalescu m-au intampinat zambind, m-au poftit inauntru si mi-au oferit o cafea. Bausem deja una si am refuzat politicos. Imediat au inceput prezentarile. Adica s-au ocupat de mine ca de un musafir care vine pentru prima data in vizita: s-au prezentat, mi-au explicat in cateva cuvinte cum a prins contur "La Pravalescu", mi-au aratat produsele, m-au dat sa gust din toate - produse din carne, saleuri si prajituri - spunandu-mi povestea fiecaruia. A fost senzational, adica ce sa va spun? Am primit la degustare bucatele de produs nu firimiturile pe care le primim in supermarket si din care trebuie sa gusti 2 - 3 ca sa-ti dai seama ce ai mancat. Sau ce crezi tu ca ai mancat. Sau ce sustin ei ca ti-au dat sa mananci. Ma rog...
"La Pravalescu" am avut impresia ca oamenii acestia minunati au creat o portita de acces inapoi in timp, in povestile bunicilor, povesti despre viata aceea normala, tihnita, pe care o duceau oamenii demult. De atat de mult timp incat nu ne mai amintim decat vag, din ce ne-au spus altii. Cei mai multi dintre noi nu au avut nici copii fiind sansa de a trai astfel de vremuri. In care oamenii aveau timp de acordat unii altora. Timp si vorbe frumoase, spuse din suflet.

Nu mi-am dorit aici sa va spun multe despre produse, dar iata ce gasiti daca mergeti la ei: specialitati din porc de mangalita, branzeturi felurite (telemea si cascaval de Ibanesti), prajituri de casa fara egal, specialitati din pastrav afumat de la Valeputna, Mar de Bran, biscuiti vegani, preparate pentru gratar (ceafa, cotlet proaspat de mangalita, carnati de mangalita, frigarui marinate, micii casei, coaste marinate, pastrama de berbecut, ceafa si cotlet marinat), pastrama de berbecut, rulada din manzat black angus, toate preparate in house, cu condimente naturale. De asemenea, puteti comanda diverse pasari de curte, pe care le puteti primi gata transate. Iar mezelurile...nu, nu sunt roz bombon ca cele pe care le vedem in magazine. Nu aceea este culoarea lor sanatoasa, naturala. Le veti vedea intr-o prezentare cu care sigur nu sunteti obisnuiti si da, le veti aprecia la adevarata lor valoare pentru ca sunt chiar "de casa".
Oameni dragi, harnici si frumosi de "La Pravalescu", va doresc mult succes cu acest minunat proiect, pe care il insufletiti la propriu cu toata energia voastra buna! Va multumesc pentru ca existati si pentru ca aduceti zambete si bucurie oamenilor care apreciaza mancarea cu adevarat buna, de calitate.
 Pe cei de "La Pravalescu" ii gasiti la https://www.facebook.com/lapravalescu1/?fref=ts, in intervalul 10:00 - 20:00.


3 comments:

  1. Suna bine ! :) Trebuie sa le fac o vizita ;)

    ReplyDelete
  2. Super.Am cumparat acu doua saptamani un cotlet baban de vaca si carnati.Azi ma duc dupa chiftele si mici gata facuti.Deja imi ploua-n gura.Iau si ceva dulce.

    ReplyDelete

Mickey&Mary-Lou

Mickey&Mary-Lou

Translate

Follow us

Subscribe

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Blog's stats

Mickey&Mary-Lou. Powered by Blogger.